Jumaat, 28 Mei 2010

MANSUH SUBSIDI PETUNJUK EKONOMI NEGARA MASIH GOYANG

Subsidi tol, bahan api dan tenaga serta gula, tepung dan minyak masak dicadang dikurangkan atau dimansuhkan secara berperingkat mulai tahun ini bagi membolehkan kerajaan menjimatkan perbelanjaan sehingga RM103 bilion dalam tempoh lima tahun.

Cadangan itu yang dikemukakan Makmal Rasionalisasi Subsidi, dibentangkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Idris Jala, pada Hari Terbuka makmal berkenaan di sini, semalam, bagi mendapatkan maklum balas orang ramai sebelum dikemukakan dalam mesyuarat Kabinet, tidak lama lagi.

Haha!... korang pasti gembira dengan kenaikan harga barang-barang itu nanti. Saya sekarang sedang mempersiapkan diri dengan membeli barangan yang berjenama dan berkualiti agar saya tidak terkejut apabila kenaikan harga barang tiba-tiba naik mendadak.

Sebelum ini, Najib PM 1Malaysia pernah mengumumkan bahawa pertumbuhan ekonomi negara meningkat sebanyak 10% disini. Kalau dah meningkan apasal nak naik harga dan kurangkan subsidi.

Bagi rakyat yang tidak faham berkaitan dengan pertumbuhan ekonomi negara meningkat, mereka beranggapan meningkat itu bermaksud harga barangan akan meningkat naik harganya. Rendah betul mentaliti orang melayu spesis penyokong UMNO.

Undilah... lagi BN!...

Tiada ulasan: