Isnin, 3 Mei 2010

EZAM JADI SENATOR, HANGPA UMNO DAPAT APA!?

Bercakap kepada pemberita selepas mengangkat sumpah jawatan, Ezam membidas pengkrirtik kononya dia tidak layak dilantik sebagai senator.

Sebaliknya menurut Ezam, dia telah membuat sumbangan besar bagi memerangi gejala rasuah di negara ini.

"Hanya saya yang terpaksa ke penjara kerana kesalahan rasuahnya kerana saya dituduh menurut Akta Rahsia Rasmi. Semua tuduhan ini bertujuan untuk memburuk-burukan diri saya,” katanya.

Ezam juga menafikan bahawa pelantikannya itu berkait dengan tindakannya meninggalkan PKR dan menyertai Umno semula.

Sebalikny, Ezam Kotak berkata dia dilantik sebagai senator kerana peranan yang dimainkannya dalam pertubuhan NGO, gerakan menentang rasuah (GERAK).

p/s: Kita tengok nanti, mampukah si Ezam Kotak memerangi rasuah yang berlaku dikalangan pemimpin UMNO-BN sendiri. Jangan sekadar nak tunjuk jaguh sebelum dapat jawatan saja. Bila dapat jawatan, yang hanya mampu dibuat adalah... 'Yes man'.

p/p/s: Menjadi persoalan juga, pencacai a.k.a pengampu UMNO yang lain dapat apa??? Apa kata selepas ini, pakat ramai-ramai juak-juak pengampu dalam parti berlambang keris telanjang keluar parti kemudian istihar masuk semula UMNO. Apa macam!... gerenti dapat jadi senator. Kah!... 3X.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kepada pemimpin-pemimpin bawahan UMNO Kalau mahu jawatan seperti Ezam kena ikut jejak langkah dia.

Keluar UMNO kutuk UMNO kemudia kembali kepada UMNO dan bodek pemimpin Utama UMNO - Nah hasilnya bole jadi Senator

Tanpa Nama berkata...

Dengan ini aku istihar keluar UMNO. Selang beberapa bulan aku akan join balik UMNO janji aku dilantik jadi senator. Kah!...3X