Selasa, 17 Mac 2009

Blogger BPN ketak lutut - akibat keceluparan GOMO

Tak sampai 10 minit wak berlabuh pungung di warung makan depan masjid sambil menantikan azan utk solat Asar, call masuk. Ciberboron call. Bila ada call dari Bilik Media tentu ada yang penting. Memang betul. Sebelum dia nak cerita, dia gelak dulu. Ape hal orang tua ni ? Dah habis gelak, baru dia cakap. BPN ajak BNP debat ! Nak tanya wak boleh ka masuk dalam list. Wak tanya sapa yang celupar sangat nak cabar kita debat tu ? Dia cakap, Gomo ! Giliran wak pula gelak..wakakaka..nak tunggu wak habis gelak, ranaplah kredit RM1.30 sen kot. Budak Gomo yang pakai baju Lanun tu ? wak tanya...iyer ! Dia cabar ni..!

Wak bila orang cabar macam tu, no hal ! Ni nak tulis ni..wak boleh ker ? tanya si boron. Wak cakap..okay no hal, tapi sebelum letak nama wak dalam senarai, cuba hubungi senior dulu..kena maklum kat depa tu dulu, kita yang junior ni..kena bagi laluan, jika boleh tanya depa, nak debat kaa ? kalau depa tolak, baru letak nama wak. Akhirnya shortlist pendebat BNP selesai dipilih. Senior pun semangat yang join..itu sudah bagus. Klik di sini.

Aku susah hati email wak, tanya macamana dengan cabaran tu ? Mintak wak ulas. Ulas ? hahaha..tak payah ulas..debat terus saja. Tapi berani ker depa ni..? Wak rasa ada masalah BPN nak sahut cabaran yang dibuat oleh Gomo tu ? Panglima mereka dah tahu ker ? atau Gomo tu seronok2 cabar, nak debat, sedangkan bos BPN haram tak tahu sebutir apa pun..! Wak rasa esok lusa bukan Ali saja kena gantung keahlian, Gomo ni pun sama, kena tindakan tata tertib kerana buat cabaran tanpa berbincang dgn bos BPN ! Wakakaka..!

Musykhil yang kedua, mereka rela kaa..muka dan wajah mereka yang sebelum ini ditutup dengan nyiru dan topeng, di buka untuk tatapan umum. Sudah pasti blog2 pejuang Pakatan akan meletakkan muka-muka bertopeng ini di headline blog masing-masing. Itu memang sah ! Ada berani kaa ?

Wak akan pastikan Majlis Debat itu akan diadakan dalam dewan. Kalau boleh panggil TV broadcast buat LIVE. Baru nampak gempak. Satu negara boleh tengok muka bloggers-bloggers yang berani berdebat. Wak standby saja ! Juga wak mahu Majlis Debat itu akan dihadiri oleh lebih 10 ribu orang. Tak cukup lagi tu, Unit Media BNP akan wak minta buat siaran langsung menerusi saluran 3 TVPas buat LIVE juga untuk pelayar blog seluruh dunia, cenangau dan Dugong no hal punya, kepakaran itu depa berdua ada ! Untuk menjadi menarik lagi, adakan Majlis itu selepas proses penamaan calon Bukit Gantang iaitu selepas 29.3.09 ini. Maka tumpuan lebih terfokus terhadapa apa isu yang mahu dibawa. Ada berani kaa..bloggers Umno ?

Wak dah tak sabar ni...! Jangan fikir bloggers Pakatan Rakyat takut berdebat, biar mereka kenal siapa dia Pendebat Terhebat dan digeruni di UM, UiTM(dulu ITM) . Bukan setakat hebat berdebat, malah pernah memimpin Kesatuan Pelajar Mahasiswa di universiti. Wak nak ingatkan..jangan pandang bloggers Pakatan tidak berpelajaran. Malah ada bloggers dalam BNP memegang kelulusan Ijazah Sarjana(Master). Kita buka gelanggang ! Kita lihat siapa yang bakal tersungkur ! Cabaran disahut ! Takbir !!

Cilok: al-banjari online

Tiada ulasan: