Sabtu, 1 Ogos 2009

HIMPUNAN MANSUHKAN ISA BERJAYA

Terimakasih kepada PRDM kerana telah berjaya membuat provokasi dalam himpunan GMI petang tadi. Namun dengan kebangkitan kira-kira hampir 100 ribu rakyat tidak mematahkan semangat untuk rakyat berjuang untuk menuntut supaya ISA dimansuhkan.

Walau di tembak dengan gas pemedih mata dan water canon, mereka tidak berganjak malah polis sendiri akhir telah mati akal. Perhimpunan tetap berjalan dengan lancar. Setiap pelusuk dan penjuru orangramai berada dimana-mana dan bersatu kembali apabila keadaan terkawal.

Sebelum ini Ibrahim Katak telah mencabar GMI dengan berkata, jika GMI teruskan niat untuk berdemo maka mereka juga akan mengerakkan NGO-NGO yang pro ISA turut serta menentang GMI.

Anehnya, tiada seekor pun dari pro ISA kelihatan. Mana perginya PEWARIS dan Ibrahim Katak(Perkasa). Nampaknya ternyata mereka telah gagal atau takut hendak berhadapan dengan GMI. Kecut telor mereka rupa-rupanya.


















Pengerusi Gerakan Mansuh ISA, Syed Ibrahim Syed Noh







Hadir sama turut memberi ucapan di hadapan pejabat PAS, Jalan Raja Laut ialah Anwar Ibrahim, TG Hadi Awang, Lim Kit Siang, Mahfuz Omar, Salahuddin Ayub serta beberapa orang lagi pemimpin PR. Majlis ditamatkan dihadapan pejabat PAS pada kira-kira jam 3.30 petang.

Dalam majlis yang sama, Salahuddin Ayub juga mengumumkan kepada sesiapa saudara mara yang telah ditahan oleh polis sila maklumkan kepada sekateriat untuk tindakan lanjut untuk proses undang-undang bagi membebaskan mereka. Dianggarkan lebih kurang 100 peserta GMI telah ditahan oleh pihak polis, kata Salahuddin.






Perhatian: Anda dibenarkan untuk menyalin semula semua gambar-gambar di atas tetapi hendaklah memaklumkan terlebih dahulu kepada pemilik blog ini. Terima kasih.

Tiada ulasan: