Rabu, 12 Ogos 2009

HADIAH RAYA UMNO UNTUK PENGGUNA BAS EKSPRESS - update

Apa barang dengan UBN nie!... puasa pun belum malah raya lagi lah jauh, dah sibuk nak bagi angpow raya. Agaknya UBN dah insaf kot!... sebab dah nak dekat bulan Ramadhan, bulan yang mulia. Itulah pasal nak kumpul pahala banyak-banyak untuk nak cover kesalahan yang lalu. Kata orang bulan puasa nie semua syaitan akan dibelenggu dan diikat.

Biasanya orang yang lakukan perkara-perkara sebegini ada dua kemungkinan. Yang pertama kerana ianya benar-benar sudah insaf atas kesalahannya. Manakala kemungkinan yang kedua adalah kerana dah buang tabiat sebab ajalnya dah nak sampai.

KUALA LUMPUR - Harga tiket bas ekspres pada musim perayaan Aidilfitri tahun ini akan mengikut kadar tambang baru iaitu 8.5 sen bagi setiap kilometer seperti yang diluluskan kerajaan pada 1 Ogos lalu.

Pengerusi Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP), Datuk Halimah Mohamed Sadique berkata, caj tambahan RM3 turut dibenarkan bagi setiap tiket bas ekspres tambahan.

Menurut beliau, LPKP akan mengeluarkan Lesen Perubahan Sementara (LPS) bagi memastikan bas-bas ekspres mencukupi untuk menampung keperluan orang ramai.

"Permohonan LPS dibuka mulai 22 Ogos hingga 18 September ini dan sah tujuh hari sebelum serta tujuh hari selepas Hari Raya Aidilfitri iaitu dari 13 hingga 28 September," katanya dalam satu kenyataan di sini semalam.

Halimah memberitahu, hanya bas-bas berusia tidak melebihi 15 tahun dibenarkan untuk dijadikan bas ekspres tambahan.

Sumber: Kosmo

Tiada ulasan: