Jumaat, 28 Ogos 2009

UMNO, LEMBU DAN SAMY VELLU

Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu mengecam tindakan sekumpulan penduduk Seksyen 23 Shah Alam dengan beberapa NGO Melayu mengarak kepala lembu ke bangunan Setiausaha Kerajaan Selangor sebagai membantah idea membina kuil baru Hindu.

Katanya, lembu merupakan binatang suci kepada penganut Hindu, dan tindakan kumpulan tersebut tidak boleh diterima dan dianggap mencabar kebebasan beragama yang dijamin dalam Perlembagaan Persekutuan.



Manakala Mahyuddin menolak tanggapan, kumpulan NGO tersebut tidak menghina agama Hindu yang menganggap lembu sebagai binatang suci.

"Mungkin yang mereka (yang bawa) maksudkan dengan kebodohan. Dalam budaya Melayu, lembu ini simbol kebodohan, pemimpin yang bodoh," jelasnya


Hampir seminggu aku tak dapat aksess internet berukband di kampung, baru hari ini aku dapat bukak internet bila balik KL. Huh!... memang memboringkan, apa tidaknya terpaksa juga kena tengok media alternatif tonton TV3 antara sumber media pengampu UBN tanpa tapisan. Sehinggalah terbaca cerita berkaitan kepala lembu.

Tiada ulasan: