Rabu, 19 Ogos 2009

ZAHID PATUT NASIHATKAN MUHYIDDIN TERLEBIH DAHULU

Membaca kenyataan Zahid Hamidi yang disiarkan oleh Utusan Meloya pada pagi ini amat meloyakan sekali.

Naib Presiden UMNO itu berkata, Pas tidak sepatutnya mempertikaikan calon BN yang tidak melakukan sebarang kesalahan jenayah sebaliknya beliau hanya berhadapan masalah dengan Majlis Peguam.

Katanya, BN akan menggunakan pendekatan sendiri untuk menjelaskan perkara tersebut kepada para pengundi di Permatang Pasir dan pihak-pihak lain tidak berhak mempertikaikan keputusan BN untuk memilih beliau sebagai calon.

''Itu pilihan dan hak kami, siapa mereka untuk mempersoalkan pemilihan Rohaizat. Kita juga boleh pertikai mengapa mereka pilih calon yang tidak pernah menang tetapi kita tidak akan berbuat demikian," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas melawat bilik operasi RTM di Hotel Sunway di sini semalam.

Zahid sepatutnya terlebih dahulu menasihati TPM, Muhyiddin Yasin dengan berkata "hang tak sepatutnya memperlekehkan calon PAS di Manek Urai tempohari, kan sekarang kita dah kena".

Muhyiddin pernah mengeluarkan kenyataan dengan memperlekehkan calon PAS iaitu Mohd Fauzi Abdullah dengan perkataan beliau hanya seorang penjual ikan berbanding calon dari BN yang berkelulusan tinggi.

Zahid ohh... Zahid, hang nie memang spesis manusia yang jenis mudah lupa. Tang nie.. yang Mamak Det cukup marah pasal "melayu mudah lupa".

Tiada ulasan: