Sabtu, 5 September 2009

ERA NAJIB ALTANTUYA - KALAULAH SPR KATA BEGINI....

PR jangan terlalu ghairah untuk bertanding di DUN Bagan Pinang, N.Sembilan. Sekarang ini masih menjadi teka-teki apakah benar-benar SPR akan mengumumkan akan adanya PRK di DUN tersebut.

Kalau sebelum ini, SPR menafikan hak rakyat di DUN Kota Siputeh, Kedah untuk memilih wakil rakyat mereka yang baru akibat daripada ADUN Umno yang gagal menghadiri sidang dun sebanyak dua kali. Apakah perkara yang sama juga, mustahil tidak boleh berlaku di DUN Bagan Pinang.

UMNO dengan kerjasama SPR akan membuat apa saja perancangan demi mengagalkan sesuatu, bilamana ianya dijangka akan berpihak kepada PR. Tidak mustahil di Bagan Pinang, SPR bakal membuat suatu kejutan yang lain pula. Tunggu....

Andaikata SPR akan mengumumkan bahawa ujudnya situasi Pemangku ADUN bagi kes-kes yang melibatkan kematian ADUN. Mungkin ianya bakal dimulakan di DUN Bagan Pinang. Dengan sendirinya ianya akan menyelamatkan survival Umno-BN. Maka tiadalah berlaku pilihanraya kecil. Jawatan ADUN boleh dipangku samada isteri, anak atau dari kalangan keluarga terdekat.

Sedangkan di negeri Kedah yang diperintah PR pun, SPR boleh buat keputusan memihak kepada BN, ini kan pula N.Sembilan yang diperintah oleh UBN. Mustahilkah?!....

Tiada ulasan: