Isnin, 28 Disember 2009

GEROMBOLAN GAGAL SERAH MEMORANDUM DESAK PAS KELUAR PAKATAN SEMALAM

Sekumpulan penyokong gerombolan dianggarkan melebihi 20 orang berkumpul di perkarangan pejabat perhubungan PAS Selangor bagi menyerahkan memorandum mendesak PAS mengakaji semula kedudukan mereka dalam pakatan rakyat Selangor.

Desakan tersebut dibuat atas nama Badan Bertindak Gerakan Kesedaran Penyokong dan Pengundi Pas (GKPPNS) pada pukul 11.30 pagi semalam.

Mereka kononya tidak berpuas hati terhadap pimpinan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor yang didakwa mengenepikan PAS dalam memperjuangkan Islam dan bangsa Melayu.

Bagaimanapun memorandum tersebut tidak berjaya diserahkan semalam kerana pejabat ditutup dan hanya akan diserahkan kepada Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hassan Ali pada hari ini.

Dalam perkembangan sama, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub dilaporkan menafikan penglibatan PAS dalam demonstrasi tersebut dan mendakwa ianya fitnah pihak tertentu yang mahu memecahbelahkan Pakatan Rakyat Selangor.

Berikut adalah SMS yang disebarkan sebelum ini berbunyi, "Satu perhimpunan mendesak PAS Selangor keluar dari Pakatan rakyat akan diadakan pada 27 Dis 09 jam 1100 di Pej PERHUBUNGAN PAS Sel. No. 13C, Ting. 3 BLOK 1, WORLDWIDE BUSINESS CENTRE, SEK. 13, S/ALAM. Penyerahan memorandum juga akan dilakukan dan di terima sendiri oleh Dato Hassan Ali. Hadir beramai2 demi...".

SMS itu terhenti setakat itu sahaja! demi... apa kita pun tak tahu.

Bagaimanapun setelah diselidiki, sms itu datangnya dari salah seorang penggerak Umno negeri itu.
Credit foto: muslimeen-united.blogspot.com


Poster berbunyi "Membela Nasib Melayu" sinonim dengan ayat-ayat UMNO



Geng gerombolan tutup muka dengan poster, supaya orang tak kenal



Puak nie tak kacau pulak... malah beri kerjasama, siap salam lagi...

Tiada ulasan: