Khamis, 2 Julai 2009

BABI DI KEDAH VS PERAK DARUL RAMPAS

Assalamualaikum. Negeri Kedah negeriku... kini dilanda kontrovesi... lihat pula episod baru apa nak jadi dengan Kedah... Aku orang melayu, aku sayang melayu. Orang melayu islam, orang melayu lembut hati, ada orang melayu juga suka mendengki... Tapi orang cina... siapa tahu hati mereka...

Apakah kemelut babi ini didalangi oleh orang tertentu ataukah orang cina tak sabar yang kepentingan mereka itu tidak boleh langsung diusik walaupun diubah tempatnya ketempat yang lebih sesuai. Kalau isu ini dipolitikkan maka akan parah.

Aku tinggal di Serdang yang dulunya adalah kawasan hitam komunis. Cina yang tinggal disini adalah saki baki komunis. Semua perniagaan kedai disini mereka yang kuasai. Melayu cuma menjadi pembeli... kepentingan mereka memang sensitif.

Disinilah ujian getir Pakatan Rakyat... tapi sejak PR menawan Kedah berbagai cara dilakukan untuk menjadikannya seperti Perak tapi belum berjaya kerana belum kena kepada sensitifnya... apakah episod ini akan berpanjangan... dan akan mengikut jejak langkah Perak... tunggu dan lihat... salam.

p/s: komen pengunjung blog melalui email yang telah diedit. idah

Tiada ulasan: