Isnin, 29 Jun 2009

DEBAT BUANG MASA - MEMBUKTIKAN KENYATAAN TGNA BENAR

Ketua Pergerakan Pemuda Umno Negeri Kelantan Anuar Safian (tengah) bersama penyokong pergerakan itu selepas membuat laporan polis di Balai Polis Kota Bharu berhubung kenyataan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, dalam ceramahnya yang menyamakan Umno dengan ajaran sesat dan juga komunis yang didakwa berbaur hasutan dan boleh mewujudkan ketegangan dalam kalangan rakyat.

Mahathir berkata;
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak perlu melayan pelawaan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk berdebat secara terbuka kerana ia tidak mendatangkan sebarang faedah.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, debat terbuka antara kedua-dua pemimpin parti politik terbesar Melayu itu jika diadakan hanya membazir masa dan akan menjadi satu bentuk hiburan semata-mata.


Rais berkata;
Cadangan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Mat mengadakan debat terbuka dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bagi menyelesaikan kekalutan politik antara UMNO dan PAS adalah sesuatu yang dianggap membuang masa.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata cadangan itu tidak membawa sebarang erti dalam menyelesaikan sebarang isu termasuk cadangan pembentukan kerajaan perpaduan oleh parti pembangkang itu.

Sepatutnya jika UBN hendak menyanggah kenyataan apa yang diperkatakan oleh TGNA, kenapa mereka tolak debat. Inilah gelanggangnya untuk mempertahankan diri dan kemukakan dalil-dalil bagi menyanggah dan mematikan hujah pihak lawan.

Sebenarnya bercakap dengan UMNO lah, banyak membuang masa PAS. Oleh kerana itu, PAS lebih mudah dan selesa berbincang dengan PR yang terdiri daripada PKR dan DAP.


Catatan:

1. Perbuatan yang buang masa dalam kamus UMNO - "debat".

2. Perbuatan yang berfaedah dalam kamus UMNO - sebarang bentuk hiburan termasuk "jom heboh, AF, tarian bogel, program realiti tv dll".


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BODO GAK KO NIH. SI HADI YG AJAK UMNO BUAT KERAJAAN PERPADUAN YG SI TUA BANGKA TU SENDIRI YG X STUJU APE KEHE??..LEPAS TU SLHKAN ORG LAIN PULAK..BANGANG PUNYA ULALAMAK PAS NI..BYK MKN TAIK DAP KEHKEHKEH