Selasa, 6 Oktober 2009

ERA NAJIB ALTANTUYA - HARAMJADAH PUNYA SPR


PAS mendakwa berjaya mengesan kira-kira 200 orang yang dimasukkan dua kali dalam daftar pemilih, termasuk menggunakan kad pengenalan tentera, pada pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang.

"Daftar pemilih ini berpotensi tidak bersih. Kita berjaya mengesan kira-kira 200 (kemungkinan) undian berganda.

"Terdapat (kemungkinan) undi di dua tempat. Mereka ini ada kad pengenalan tentera dan ada kad pengenalan awam," kata Ketua Penerangan Pemuda PAS Suhaizan Kaiat, yang bertindak sebagai ketua jawatankuasa undi pos.

Itulah keistimewaan anggota tentera, kerana mereka mempunyai dua nombor kad pengenalan. Bagi UMNO-BN, tentera merupakan aset yang paling berharga setiap kali berlakunya musim pilihanraya. Sebab itulah talian hayat ini perlu dijaga sebaik mungkin. Pemegang amanah ini dikawal selia oleh SPR selaku kuda tunggangan rasmi UMNO.

PR berulangkali membangkitkan berkaitan ketelusan undi pos yang mana sering dimanipulasi bagi kepentingan pihak UMNO-BN. Namun SPR bertegas dan sering mengatakan bahawa rekod pengundi pos bersih dan sentiasa dikemaskini. Jika benar dakwaan SPR rekod telah dikemaskini, mengapa perkara yang sama masih berulang. SPR sanggup tipu rakyat hidup-hidup. Memang haramjadah sungguh SPR.

Return to Aku Ingin Bebas

Tiada ulasan: