Jumaat, 4 Mac 2011

RASUAH HANYA SALAH BILA DIDAKWA TAPI BUKAN PADA UMNO-BN

Ada sorang blogger pro UMNO marah benar dia pada Adun Lenggeng, kononnya pasal rasuah. Tapi betul ker korang tak suka perbuatan rasuah!...

Macam mana rasuah yang berlaku kat Kerdau dan Merlimau!... Korang tak marah pulak. Ooo..., itu bukan rasuah bro!... cuma projek kebetulan. Cakap tak serupa bikin lah pencacai-pencacai UMNO nie!...


Berita Hairan: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lenggeng, Negeri Sembilan, Mustafa Salim didapati bersalah menerima suapan RM2,000 daripada seorang kontraktor bertujuan mengeluarkan surat sokongan berkaitan dengan projek pasir, lebih dua tahun lalu.

Mahkamah Sesyen di sini, hari ini mendapati ADUN Barisan Nasional itu bersalah terhadap dua tuduhan menerima suapan daripada M Manimaran untuk tujuan itu.
Dia didakwa di bawah Seksyen 10(a)(aa) Akta Anti-Rasuah 1997, menerima wang suapan di sebuah restoran di Mantin pada 31 Ogos 2008 dan boleh dikenakan hukuman penjara antara 14 hari dan 20 tahun serta denda lima kali ganda daripada jumlah suapan atau minimum RM10,000.

Tiada ulasan: