Jumaat, 24 April 2009

"SURE HEBOH a.k.a JOM HEBOH" - MB PERAK HALAL, HARAMKAN TAPI MB PERAK HARAM, HALALKAN

"Jom Heboh" akan mewarnai negeri Perak bermula esok 25 dan 26 Apr 2009 bertempat di Kem TLDM Lumut sejak sekian lama tidak diadakan di negeri ini. Kini setelah Perak telah dirampas dan diperintah oleh MB haram maka pada waktu ketika dulu asalnya Jom Heboh haram, kini telah dihalalkan semula.

Majlis Mufti-Mufti Malaysia memutuskan bahawa konsert Sure Heboh TV3 pada suatu ketika dulu adalah haram kerana ia melalai dan menggalakkan maksiat di kalangan anak-anak muda.

Sehubungan itu mereka yang menganjur, menghadiri dan menonton konsert anjuran stesen televisyen swasta popular itu juga haram.

Keputusan majlis mufti itu diumumkan oleh Mufti Kerajaan Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria pada Julai 2004 yang lalu.

"Majlis Mufti telah membincangkannya dan berpendapat konsert Sure Heboh TV3 adalah sesuatu yang melalaikan dan oleh itu ia wajar dihentikan,'' katanya kepada pemberita selepas majlis penutup Muzakarah Ulama 2004 sempena Hari Keputeraan Sultan Perak Ke-76 di sini. Berita lanjut disini

A-I-B: Mohon Mufti Kerajaan Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria beri komen.

2 ulasan:

Naruto Sensei berkata...

Isu Agama Anak:
UMNO IBARAT PARASIT YANG MEMBUNUH UMAT ISLAM DIMALAYSIA.


Inila Penghinaan UMNO untuk Islam sendiri.. Konsep ONE MALAYSIA sebenarnya lebih membawa malapetaka kepada umat MElayu ISlam itu sendiri..

Sah dan terbuktilah bahawa UMNOlah sebenarnya menjadi kuda tunggangan Kaum kafir Harbi dari parti MCA,MIC dan Gerakan...

Setelah kalah dalam beberapa pilihanraya kecil baru2 ini banyak tuntutan penghapusan hak orang melayu untuk memberi ruang pada bangsa asing nampaknya berjaya dilakukan UMNO...

Bermulanya Konsep One Malaysia perkara pertama yang dilakukan ialah menghapuskan Kementerian Keusahawanan Dan Koperasi ( MECD )yang selama ini menjadi tali kepada usahawan2 melayu berpaut. Inilah hak melayu pertama di bawah One Malaysia dihapuskan...

Kemudian 30% ekuiti dalam 27 jenis perkhidmatan pun dihapuskan malah mendapat pujian melambung dari MCA.. itupun Mca tak berpuas hati lagi malah mencadangkan supaya dihapuskan terus ekuiti tersebut didalam semua perkhidmatan awam.. memang nampak sungguh UMNOlah menjadi Barua dan Anjing Mca selama ini..

Dan yang terbaru Isu anak memeluk Islam, memang menunjukkan UMNO memang akan mampus tak lama lagi kerana keputusan yang dibuat oleh kerajaan secara melulu tanpa mendapatkan pandangan dari Mufti amat mengejutkan.. Malah lebih memeranjatkan kerajaan mengunakan penasihat bukan Islam pula di dalam Isu ini...contoh Koh Tsu Kun dari Gerakan Dan S. Subramaniam pula dari Mic..

Merasakan di tolak teruk pengundi Bukan Melayu maka Kerajaan membalasnya dengan menghapuskan beberapa Hak Orang Melayu semata2 nak menarik Undi bukan Melayu dan Ahli Umno yang Bangang pun mematuhinya tanpa melihat apakah yang akan berlaku terhadap masa depan orang melayu nanti..

Itulah watak sebenar UMNO yang mempermainkan Islam .. Sebelum mendapat kuasa, bukan main Mufti di muliakan konon.. akhirnya apabila berkuasa para Mufti dicampak saja ke tepi barulah Dato Harussani nak melalak nak menyesal dah tak guna Dato UMNO memang begitu perangainya..

Sebelum Prk Bukit Gantang bukan main lagi Dato Harussani di pergunakan .. apabila kalah sahaja PRK bkt Gantang bukan saja Dato Harussani di tolak nasihatnya malah melanggar Fatwa Mufti dengan mengadakan Jom Heboh di Lumut.. Dato Mufti terima lah pembalasan Allah Kerana Bersekongkol dengan puak2 Munafik sebelum Ini.

Kalau sebelum ini Agenda IFC ditangguhkan oleh Pak Lah. Umat Islam haruslah berwaspada kerana kemungkinan di zaman Najib ini serangan IFC dijangka lebih hebat lagi akibat kelulusan kerajaan terhadap hal Agama Anak ini...

Bukankah salah satu tuntutan IFC adalah berkenaan Agama Anak ? Nampaknya IFC telah berjaya dalam percubaan mereka yang pertama.. Malah direstui pula oleh kerajaan Najib One Malaysia...

Itulah UMNO parasit yang menghancurkan Umat Islam Secara Api dalam sekam... Malah menjadi Guting dalam lipatan masyarakat Malaysia sejak dahulu lagi.

Wasalam

From Naruto Sensei

Naruto Sensei berkata...

Mohon edit dan siarkan Terima Kasih

Salam??