Khamis, 4 Februari 2010

RAKYAT MENDERITA AKIBAT KEGAWATAN EKONOMI TIBA-TIBA POLIS PULA DAPAT DURIAN RUNTUH


Hishammuddin Tun Hussein bersalaman dengan Musa Hassan selepas sidang akhbar di pejabatnya di Kementerian Dalam Negeri di Putrajaya, semalam.

















Dalam keadaan negara dilanda kegawatan ekonomi, manakala rakyat jadi mangsa dan menderita akibat kenaikan harga barang, tiba-tiba seramai 98,747 anggota dan pegawai Polis Diraja Malaysia (PDRM) pula akan menikmati pelarasan kenaikan gaji dan elaun Imbuhan Tetap Khidmat Polis (ITKP) antara RM1,500 hingga RM6,000 berkuat kuasa 1 Januari 2009.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein ketika mengumumkan berita baik itu berkata, penyelarasan di bawah skim perkhidmatan baru itu disebabkan tiga pergerakan gaji tahunan dan kenaikan elaun ITKP, bergantung kepada pangkat dan perubahan jadual gaji matriks. Selanjutnya

"1Malaysia, polis didahulukan rakyat dipinggirkan". Bukanlah nak mempertikaikan untuk mempertingkatkan taraf ekonomi polis tetapi kerajaan harus berlaku adil kepada semua rakyat jelata. Nak tanya UMNO-BN, bila PRU13 rakyat nak letak mana...?

2 ulasan:

Jati Diri berkata...

Abis tu..., polis bukan rakyat ke? Polis tu makhluk asing ke?

Umngok berkata...

Jati Diri sebenarnya tak faham apa itu konsep 1Malaysia. Kalau setakat nak untungkan polis jer... itu bukan 1Malaysia namanya. Sebahagian orang jer yang untung.

Susah nak fahamkan orang yang berfahaman UMNO nie!...
Habis tu selain polis bukan rakyat ker...? Kenapa mesti polis yang naik gaji. Pekerja kilang tak layak ker naik gaji sama...