Jumaat, 12 Februari 2010

BILA KAPAL TERBANG TAK BOLEH TERBANG DAN KAPAL SELAM TAK BOLEH MENYELAM



Sebelum ini negara kita dikejutkan dengan kehilangan enjin pesawat F5E. Logiknya, kalau dah tak ada enjin pesawat bagaimana pesawat mampu untuk terbang.

Kini kita dikejutkan pula dengan berita berkaitan dengan kapal selam pertama negara tidak mampu untuk menyelam
kerana dikhuatiri membahayakan.

Panglima Tentera Laut, Tan Sri Abdul Aziz Jaafar mengesahkan terdapat kerosakan kecil pada sistem saluran air bertekanan tinggi pada kapal selam pertama negara, KD Tunku Abdul Rahman.

Bagaimanapun beliau berkata, kerosakan mekanikal yang dikesan pada 7 Januari lalu ketika kerja-kerja penyelenggaraan dilakukan di Pangkalan Kapal Selam, Teluk Sepanggar, Kota Kinabalu, Sabah itu tidak membimbangkan kerana hanya melibatkan sistem sokongan kapal.

"Kerosakan itu melibatkan bahagian yang menyalurkan tekanan air keluar masuk dan ini menyebabkan kapal tersebut gagal dilancarkan ke bawah permukaan air. Ia berlaku ketika kapal selam berada di limbungan kering dan bukannya semasa operasi,'' katanya

Anehnya dalam negara 1Malaysia, macam-macam perkara pelik yang berlaku membabitkan aset pertahanan negara. Bayangkanlah jika kita diserang, kita hanya mampu bergantung harap pada tentera darat sahaja bilamana laut dan udara gagal berfungsi sepenuhnya.

1 ulasan:

Budak Sekolah berkata...

Inilah baru 1Malaysia namanya!... Satu Malaysia kena tipu hidup2 dengan pemimpin UMNO-BN. Kah!...3X


Hidup ketuanan meLAYU!...
Hidup UMNO!...