Ahad, 9 Januari 2011

PENDUDUK KG JALAN KEBUN YANG BEBAL TERLUPA DENGAN PERISTIWA INI


Kira-kira 300 penduduk Kampung Jalan Kebun di Klang hari ini mengadakan demonstrasi secara aman bagi membantah tindakan ADUN Sri Muda Shuhaimi Shafie yang didakwa mengeluarkan
kenyataan biadap terhadap Sultan Selangor dan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim atas dakwaan memutarbelit titah ucapan baginda.

Mereka menuntut Shuhaimi agar segera memohon maaf secara terbuka kepada Sultan Selangor dan meletakkan jawatannya sebagai ADUN.

Sambil melaungkan 'Daulat Tuanku' dan menyanyikan lagu 'Selamat Tuanku', penduduk kampung terbabit turut bertindak membakar poster Shuhaimi bagi menggambarkan kemarahan mereka.

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hoi sape kau ni ha!!.. kalau berani turun le ke jalan kebun bior aku belangkung kepala kau...

Tanpa Nama berkata...

Wahai tanpa nama. Tidak boleh terima sejarah siapa yang berderhaka kapada raja raja melayu. Allah maha adil.

Me La Yu berkata...

Inilah melayu mudah lupa seperti tanpa nama 21:49

goodlistener berkata...

Teringat Nizar kata SEMBAH MOHON DERHAKA....Itu sebenar Parti Ajaran Sesat yg yg mempolopori perderhakaan kpd Sultan.La ni cuba buat lawak sokong si GAGAP

wanzal berkata...

Awat hang tulis dulu Singh kata nk saman Sultan Perak..Awat hang tak tulis org gila berguling atas jalan nk lawan Raja Nazrin..Kerja hangpa putar belit cari salah org...Celaka sungguh Melayu lawan Sultan sendiri, betui2 jadi anjing Dap.....

baginda® berkata...

eh! ramai nya balaci pencacai yang bangang2 komen nih... da la bodo tak nak diajar.. nama nya bodoh sombong... korang nih lama naa ke duduk jalan kebun... pirraagh! sembang banyak pencacai umngok...

Victor von Doom berkata...

kahkahkah..... orang jalan kebun memang sarkis kerana menyokong UMNO. hoi, kepada 'para pembela raja-raja melayu', aku ndak tanya, parti mana yang menghapuskan kekebalan raja-raja melayu? parti mana yang kata "kami ndak idris, natang" kepada rajanya sendiri??? akhir sekali, parti mana yang disebut terang, jelas lagi bersuluh oleh Tan Sri Allahyarham P. Ramlee sebagai SARKIS??? pikir gune otak, bukan pale lutut. sekian.

Tanpa Nama berkata...

Jangan nak mengata UMNO aje..
Pembangkang pun 2x5... Dulu UMNO buat silap,sekarang pembangkang ulangi kesilapan yg sama... Jangan nampak salah orang aje wahai pengikut pakatan rakyat.... Salah diri sendiri tak nampak pulak...
Macam lah Pakatan Rakyat tu maksum sangat

Tanpa Nama berkata...

Kepada aku ingin bebas (aib)
Pergilah ke negara lain cari rezeki...Kalau BN zalim kan, anak bini ko pun ditindas di Malaysia kan????
Kalau mcm tu pergilah merantau ke negara lain....
Kalau ada anak sekolah kerajaan, keluarkan mereka pergi sekolah swasta...Bini ko nak bersalin nanti, pergi hospital swasta... Anak ko nanti nak sambung pelajaran kan, pergi luar negara.....Pakai duit sendiri.... Tak pun mintak dengan Pakatan Rakyat yg kao agung2 kan sangat tu..
SEMBAH DERHAKA !!!!!!!!