Khamis, 6 Januari 2011

JANGANLAH PANDANG UMNO B-end SEHINGGA TIADA KEBAIKKAN LANGSUNG

Baru-baru ini, rata-rata pengguna dari panyokong Pakatan Rakyat terkejut beruk pasal kenaikkan harga minyak petrol RON97 dan minyak tanah sebanyak 10 sen. Kecoh satu Malaya pasal kenaikkan harga tersebut. Apa lah lu orang nie!... baru naik 10 sen dah bising. Itu belum naik sampai RM10.00 seliter.

Dan ada ura-ura juga minyak masak bakal naik harga. Lagi lah kecoh kalau ianya benar-benar dinaikkan. Ini barulah dinamakan 'naik minyak'. Lu orang nak kecoh-kecoh apasal lak!... Memanglah semua barang akan naik. Maklumlah, yang naikkan harga barang pun dari KERAjaan Barang Naik (BN).

Tapi korang perlu bersyukur jugak pasal KERAjaan Barang Naik dan menteri yang menjaga barang naik tak sampai hati nak naikkan harga minyak 'cap kapak' kesukaan makcik-makcik felda dan warga emas. Sekurang-kurangnya, terlepaslah salah satu bebanan (baca: minyak cap kapak) dari bahan yang berasaskan minyak.

Bukankah itu adalah satu kebaikkan dari beratus-ratus kejahatan yang UMNO B-end lakukan terhadap rakyat!... Lu pikirlah sendiri!...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lu buat lawak lah bro!...

otaklunyai berkata...

Baikkkk.... banyak orang baik, tapi kalau melawan syariat Allah dan memperlekehkan hukum Allah baik pon tak guna...