Jumaat, 31 Julai 2009

PERGI JAHANAMLAH DENGAN UMNO - SUDAH TERHANTUK BARU TENGADAH

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi akan meminta Khazanah Nasional Bhd. (Khazanah) berunding bagi mengambil alih semula pegangan asing dalam Padiberas Nasional Berhad (Bernas).

Beliau berkata, oleh kerana beras adalah makanan asasi dan Bernas pula merupakan penyimpan utama bahan makanan itu di negara ini, maka adalah munasabah saham 31 peratus yang dimiliki pihak luar diambil alih oleh Bernas.

Menurutnya, beliau maklum penguasaan pegangan asing tidak dapat dielakkan kerana Bernas telah diswastakan, namun berpendapat ia masih boleh dirunding dan diambil alih syarikat milik kerajaan (GLC). Baca seterusnya disini.

Masalahnya, berapa banyak wang rakyat yang harus ditebus bagi mengekang dan membeli semula pemilikan asing ini. Inilah bijaknya UMNO menguruskan amanah rakyat. Masihkah kita percaya kepada UMNO. Katakan tidak pada PRU13 nanti.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hanks for post. It’s really informative stuff.I really like to read.Hope to learn a lot and have a nice experience here! my best regards guys!
---
rockymeet
---
SEOSEO