Isnin, 11 Januari 2010

UMNO PERLU BERTAUBAT

Rakyat tidak perlu terperangkap dalam permainan politik tuding jari yang menjadi 'makanan' UMNO-BN, sebaliknya perlu matang membuat keputusan terutamanya membabitkan isu sensitif seperti kalimah Allah dan kes serangan gereja serta surau.

Rakyat seharusnya membuka mata dan menilai sendiri politik melalui contoh yang ditunjukkan oleh Tuan Guru Nik Aziz apabila beliau turun padang dan bagi melihat kesan kemusnahan gereja yang dilakukan oleh mereka yang tidak bertanggungjawap baru-baru ini.

Tuan Guru telah mengunjungi Gereja St Francis Xavier di Jalan Gasing juga dekat sini untuk meninjau dan menyampaikan rasa simpatinya terhadap kejadian tidak bermoral pihak tertentu yang jelas bertentangan dengan ajaran Islam.

"Jika berfikir secara matang, rakyat tidak akan terpengaruh dengan permainan kotor parti gerombolan walaupun mereka begitu ghairah mengeksploitasikan isu kalimah Allah dan serangan ke atas gereja kononnya didalangi Pakatan Rakyat (PR).

"PR awal-awal lagi mengutuk keras serangan tersebut dan mendesak supaya pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap mereka yang bertanggungjawab".

Tindakan puak gerombolan terutamanya melalui saluran Internet begitu hebat menuduh PR sebagai punca kepada kemelut berkenaan walaupun menyedari agama isu sensitif.

1 ulasan:

ISA berkata...

Salam bro,

Sudah kow tim... jangan nangis2... malu anak jantan nangis...

ha..ha..ha...