Jumaat, 1 Januari 2010

BLOGGER BANGANG - NAK MARAH, MARAHLAH KERAJAAN NAJIB

Rata-rata dalam blog pencacai UMNO@BN menulis n3, kononnya mereka amat marah dengan keputusan mahkamah yang membenarkan Gereja Katolik menggunakan perkataan Allah dalam penerbitan mingguannya, Herald - The Catholic Weekly setelah Mahkamah Tinggi berpendapat bahawa setiap individu mempunyai hak berperlembagaan untuk menggunakan perkataan Allah.

Kenapa pencacai-pencacai (blogger UMNO@BN) ini nak marah beria-ia sangat dengan keputusan mahkamah yang membenarkan Gereja Katolik menggunaan perkataan ALLAH. Bukankah hakim-hakim mahkamah seluruh 1Malaysia itu sendiri dilantik oleh UMNO@BN, jadi marahlah!... pada kerajaan UMNO@BN.

Buatlah memorandum pada Najib selaku pieem 1Malaysia ataupun anjurkanlah satu perhimpunan besar-besaran bagi membantah keputusan mahkamah itu. Itupun jika UMNO@BN sendiri ada mempunyai 'telor'. Kalau sekadar 'pondan', hentikanlah melalak di laman-laman blog.

Bengap punya penyokong UMNO@BN. Kenapa mesti menuding jari kepada pemimpin Pakatan Rakyat dalam soal ini. Kenapa nak disalahkan Khalid Samad? Kenapa nak disalahkan sipolan atau sipolan? Sedangkan kesalahan itu sendiri datangnya dari UMNO@BN kerana mereka lah yang melantik hakim-hakim tersebut dari hakim yang bukan islam bagi mengendalikan kes berkaitan. Akhirnya mereka sendiri yang terperangkap dalam permainan yang mereka sendiri cipta.

Selepas itu cuba untuk salahkan orang lain untuk dijadikan kambing hitam. UMNO@BN jangan nak cuci tangan pulak dalam kes ini.

6 ulasan:

wakdanial berkata...

Salam bro
hahaha
satu jawapan yg mmg dijangka-jangka dari puak pembangkang..ngeh3...padahal yg lawan kes ni kerajaan sendiri...Dato' Hishamudin sendiri bgtau nk appeal kes ni balik..bro..haha..lawak la lu nih bro...hakim yg dilantik itu adalah penganut buddha..bukan islam dan bukan kristian..sbb itu dia dilantik..peguam ni nampak neutral..tetapi malangnye dia dah gagal utk mengintepretasikan dengan baik artikel 11 klausa 4 yg dah termaktub dalam perlembagaan...keistimewaan untuk agama islam...klu bro xtau, sye nasihatkan bro pegi popular cari buku malaysian legal system pastu baca..haha

Jeffry berkata...

LEPAS NI BLEY LA AL JUBOREE MINTAK DOA BERPILIH2 KAT ALLAH. KLU DOA TAK MAKBUL DGN ALLAH S.W.T. MINTAK PLAK DGN 'ALLAH' SI KAPIR PLAK YEKKKK KEHKHKEH..APE PUNYE BANGANG JENIS MANUSIA ENGKO NI A-I-B?..CUKUP MENGA-I-B KAN LE KEHKEHKEH

kembara putih berkata...

Semuanya salah UMNO, kes semudah itu pun boleh kalah. Di masa depan jangan diharap pada UMNO untuk membela Islam lagi.

YANG GAMBI berkata...

Salam A-I-B,

Setuju sangat dengan komen-komen dari Wakdanial dan jeffry, jangan mudah meletakkan kebodohan kepada orang lain kalau kita sendiri tidak dapat berfikir.....

Inilah namanya sistem Mahkamah bukan di bawah kuasaan UMNO-BN seperti mana yang puak-puak tuan tuduh..... segala hendak diletakkan pada UMNO, sebab itulah 'Allah' membalasnya apabila tok guru Nik Aziz menyebut celako..celako...celako kepada blogger-bloggeer macam tuan.....

Berfikirlah denagn waras....

Pemerhati Bebas berkata...

Soalan balas kepada pro UBN, kenapa lantik hakim bukan islam bagi mengendalikan kes yang bersangkutan dengan agama islam? Apakah UMNO kekurangan hakim melayu islam?

Berfikirlah dengan waras....apabila ianya melibatkan agama sendiri.

SABAHAN berkata...

kata 1 Malaysia.. org2 kristian di sabah dan swak akan marah dgn UMNO/BN/NAJIB jika kes ini tidak diselesaikan.. so.. kes dah selesai.. mahkamah dah buat keputusan.. sejak 1963 Sabah dan Swak merdeka.. kenapa baru tahun 2009 timbul isu ALLAH ni??? Semuanya bermula daripada UMNO!! Akhirnya diselesaikan oleh UMNO yang mengupah hakim Buddha itu..!!