Khamis, 7 Julai 2011

KEBENCIAN RAKYAT TERHADAP UMNO-BN DI TAHAP MAKSIMA

DULU:

2 Ogos 2009 - Kerajaan bersedia menyediakan tempat yang bersesuaian kepada mereka yang mahu berhimpun secara aman, seperti di stadium untuk mengelak daripada berhimpun di jalanan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.


KINI:

Pakatan Rakyat menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak supaya "mematuhi janji" dengan menyediakan stadium kepada Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) dengan menyediakan sebuah stadium untuk perhimpunan Sabtu ini.

DAN SELAMANYA:

6 Julai 2011 - Hishammuddin berkata, BERSIH masih diharamkan dan tiada siapa boleh meletakkan diri di atas undang-undang.

“Perjumpaan dengan Yang di-Pertuan Agong tidak bermakna mereka telah menjadi pertubuhan yang sah.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kata-kata puak2 lidah bercabang nie bakal memakan diri dan bakal tersungkur di PRU13. Kita tengoklah nanti!...

Tanpa Nama berkata...

Kan berdemonstarsi itu hukumnya haram, kenapa masih nk buat??

Sila rujuk pd para ulamak

Tanpa Nama berkata...

ni la ni klu xfhm asal usul....demonstrasi ke? ni xde bce info2 terkini..kesian, dh tertinggal jauh....

Tanpa Nama berkata...

Hukum berdemontrasi bukan haram... malah pernah disertai oleh Rasulullah S.A.W untuk menegak keadilan.... sila rujuk 'Hilf al Fudul'.

Hadis di bawah ni adalah bersangkutan dengan peristiwa di atas:

Daripada Talhah bin Abdillah bin Auf bahawa Rasulullah SAW ada bersabda, "Sesungguhnya aku telah hadir di rumah Abdullah bin Jad'an dalam satu pakatan. Ia teramat aku sukai seperti kesukaanku kepada unta merah [gambaran terlalu suka]. Sekiranya aku diajak kepadanya di zaman Islam, pasti aku akan sahutinya."

Kalau ini pun kamu mengatakan dakyah komunis atau apa sahaja... aku doakan sesiapa sahaja baik orang awam atau ulama... semoga dibakar di dalam api neraka selama-lamanya.

Tanpa Nama berkata...

Sejak bila puak gerombolan UMNO anak Pandy mengikut fatwa atau saranan ulama? Yang aku tau hampa bunuh ulama di Memali, dan hampa pecat Mufti di Selangor. UMNO memusuhi Islam secara konsisten seperti mana Yahudi/Kristian memusuhi Islam.

Tanpa Nama berkata...

ini semua adalah tanda-tanda berakhirnya regim umno memerintah negara.Boncinyo den dengan umno ni takdo tandinganyo.