Sabtu, 9 Julai 2011

BERSIH 2.0 - MANA PI BERAHIM KATAK MENGHILANG

Kuala Lumpur 9 Julai - BERSIH 2.0 boleh dianggap sebagai berjaya dalam perarakan hari ini. Ianya sebagai satu kemenangan bagi yang menyokong tuntutan untuk pilihan raya bersih dan adil.

Kehadiran ramai pejuang-pejuang BERSIH yang langsung tidak menghiraukan amaran
untuk bersurai dari pihak yang mewakili UMNO-BN demi terus mempertahan hak mereka untuk berhimpun secara aman.

Disamping itu, kita juga beri kredit dan tepukkan gemuruh kepada KJ serta ahli 'PATRIOT'nya kerana berani mengotakan janjinya untuk turut sama berdemonstrasi meskipun sebagai penentang.

Melihatkan gelagat kumpulan mereka, saya hampir tergelak bergulung-guling apabila pejuang-pejuang PATRIOT disembur dengan 'water cannon'. Mereka bertempiaran lari lintang pukang mungkin kerana baru pertama kali merasa pemberian air percuma dari FRU. Ini tidak seperti pengalaman pejuang-pejuang BERSIH, mereka telah biasa merasa pemberian air dan gas percuma dan tahu bagaimana untuk menanganinya.

Dalam pada itu, kita pun merasa hairan mana pula perginya Omar Din, Guru Silat Lincah beserta anak-anak buahnya yang sebelum ini menyalak setiap malam di kaca TV kununnya ingin berada di barisan hadapan menentang kemaraan BERSIH?


Dan mana juga perginya pejuang PERKASA yang katanya berani hanya seperti katak? Hahaha!... cakap berdegar-degar tapi habuk pun tarak!...


Tiada ulasan: