Rabu, 13 Julai 2011

BABI, BIAWAK DAN ITIK - KOMPONEN SERASI BN

Panggilan telefon mendakwa ada bom di Komtar, di Georgetown, petang semalam, yang memaksa polis mengosongkan bangunan itu membawa kepada penemuan tiga beg yang masing-masing mengandungi seekor anak babi, biawak dan itik hitam.

Beg berwarna biru, hitam dan merah itu ditemui ditinggalkan di depan pintu lif di tingkat tiga bangunan yang menempatkan pejabat kerajaan termasuk Pejabat Ketua Menteri.

Marah dengan perkara berkenaan, Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Ayob Yaakob berkata tindakan tegas akan diambil terhadap pihak yang bertanggungjawab melakukan perbuatan itu.

"Ini kerja gila dan kita akan siasat. Ini perbuatan tidak bertanggungjawab dan boleh mengundang padah. Saya bagi amaran kepada semua, jangan main-main. Ini sudah melampau," katanya ketika dihubungi.

Mengulas kejadian itu, Ayub berkata polis menerima panggilan ancaman bom kira-kira pukul 4 petang.

Susulan itu polis mengosongkan Komtar dan sepasukan Unit Pengesan Bom dan Unit Anjing Pengesan K9 dihantar ke situ.

Polis menemui tiga beg yang dalam keadaan mencurigakan, namun apabila dibuka masing-masing mengandungi tiga ekor anak haiwan terbabit.

Ayub berkata usaha mengesan pelaku sedang dibuat termasuk menerusi rakaman kamera litar tertutup.

Kejadian itu dipercayai dilakukan oleh pihak yang tidak berpuas hati dengan pemimpin kerajaan negeri berdasarkan tag nama mereka yang diikat pada beg terbabit.

- Bernama

Catatan: Aku hampir nak tergelak berguling-guling bila baca komen pembaca di facebook mengenai kejadian tersebut di atas.

Shall Farid
kahkahkah...lengkap kompenen BN...Babi,gerakan ngan MCA bagi,Biawak MIC ngan PPP...Itik musti la UMNO....hahahhaah

2 ulasan:

DAP berkata...

Lawak la lu bro!...

silent majority berkata...

On Sunday, Mr. Najib called on the "silent majority" of Malaysians, who he claims opposed Bersih, to speak up. If he continues to create an environment of fear and repression, he may find this silent majority speaking up soon, but against him.