Sabtu, 26 Jun 2010

40 PEMUDA MASUK UMNO: APA NAK HERAN...

Alamak!... Umno bukan main seronok apabila 40 orang pemuda menyertai parti ketuanan melayu tersebut. Adalah juga seorang dua berjawatan pensyarah.

“Kami optimis terhadap ruang-ruang yang boleh dilaksanakan untuk mendekati dan membina jati diri golongan muda,” kata Fadlan yang juga pensyarah Fakulti Pengajian Islam Universiti Kebangsaan Malaysia pada sidang akhbar selepas majlis penyerahan borang itu.
Berita penuh...


Kalau lah pensyarah itu ditakdirkan masuk PAS maka akan gegarlah 1Malaysia mengatakan pensyarah itu membawa kegiatan militan dari pergerakan JI di IPT tersebut. Memang mangkuk betul UMNO nie!... Itulah stendet mentaliti parti celaka iaitu UMNO bila membuat tafsiran.

MUAR 19 Jun - Tan Sri Muhyiddin Yassin mengarahkan institusi pengajian tinggi (IPT) memperketatkan saringan pengambilan para pensyarah bagi membendung pergerakan militan di IPT masing-masing.

Timbalan Perdana Menteri berkata, langkah itu wajar dilakukan supaya tiada pensyarah yang terpengaruh dengan kegiatan militan menyusup masuk dan merekrut ahli di kalangan kakitangan dan penuntut IPT awam atau swasta berkenaan. Selanjutnya...


2 ulasan:

Hisyamuddin Che Ali berkata...

Ana setuju pndpt anta. Mn ada pnsyrh umum masuk pr..kalau masuk umno takpe..tiada tindakan pun..inilh padahnya pensyrh dijdkn sbg kangkung..lemah longlai dilibas angin..(mohn link blog ana shbt, syukran)

Tanpa Nama berkata...

Kelakar betul lah UMNO