Rabu, 11 November 2009

ERA NAJIB ALTANTUYA - MP SRI GADING BUAT HAL LAGI

Sebelum ini, Datuk Mohamad Aziz pernah mendesak Tsu Koon supaya berundur daripada barisan Kabinet kerana mendakwa Menteri Di Jabatan Perdana Menteri itu gagal menunjukkan prestasi yang baik sebagai menteri.

Kali ini, beliau mengkritik pula berkaitan pembelian empat set tren Diesel Multiple Unit (DMU) terpakai yang berusia 20 tahun oleh KTMB pada harga RM30 juta sedangkan Argentina dan Costa Rica hanya membelinya dengan harga kira-kira RM10 juta. Apa yang menghairankannya, DMU itu sudah pun hampir 'putus darah'.

“Itu satu persoalan besar, sudahlah duit tak ada, beli barang yang sudah buruk, lebih mahal daripada negara-negara lain. Selanjutnya...

5 ulasan:

denaihati berkata...

Tu baru demokrasi JANGAN asyik ampu BOS je... yang tak betul ditegur...

Ampu-sana Ampu-sini berkata...

Jarang benar MP UMNO-BN berani kritik kerajaan Najib. Yang banyak hanyalah jenis angguk2 dan geleng.

Tanpa Nama berkata...

jika geng BN berani kritik kesilapan kerajaan (jika ada)dan membongkar penyelewengan... PRU 13.. Gerenti saya pilih BN. (itu pun jika perubahan yang konsisiten, jika setakat Retrotik jerrr... maka mee hun DAP atau kuih PAS atau kari PKR)

MIBU BULAN. berkata...

Jika benar dakwaan ini SPRM wajib menjalankan siasatan..... Alangkah sangat malang "Wang Rakyat" disalahgunakan bagitu rakus sekali..
Apakah setiap kali Lapuran Ketua Audit Negara tidak pernah diambil iktibar.... SPRM pulak kalau melibatkan BN takut nak ambil tindakan....

A-I-B berkata...

Kita tengoklah nanti siapa yang akan kena!..., samada MP Sri Gading atau KTMB?