Isnin, 14 Februari 2011

SERVIS SYARIKAT SENHENG SRI GOMBAK MACAM CIBAI

Selalunya kita sering dengar rungutan dari pengguna Streamyx dan Berukband tentang perkhidmatan yang diberikan sangat lembab macam siput stendet babi. Bayar mahal tapi perkhidmatan hampeh!...

Dan yang ini pula cerita seorang kawan menceritakan kepada saya tentang perkhidmatan servis selepas jualan syarikat SenHeng macam cibai... Katanya dia menyesal sebab dah terbeli barangan letrik di syarikat tu. Dia minta tolong saya siarkan masalahnya kat blog ni agar pengguna lain agar berhati-hati dan jangan terpedaya dengan janji-janji manis syarikat berkenaan yang menawarkan servis extra.

Di bawah ini saya turunkan ceritanya.

Tahun lepas kami ke SenHeng cawangan Sri Gombak yang dikendalikan oleh JY Electrical Enterprise. Kebetulan ada duit lebih dan kami bercadang nak beli peti ais dua pintu. Maklumlah, peti ais sedia ada kat rumah tu kecik. Guna perkhidmatan dia pun hampir 20 tahun, nak jugak pakai peti ais yang besar sikit.

Akibat terpedaya dengan janji-janji servis selepas jualan di SenHeng maka kami pun meninjau-ninjau apa jenama yang bagus serta berkenan dihati. Yang penting pada kami waktu tu adalah warranty dan repair service.

Kami pun setuju nak ambik peti ais dua pintu jenama terkenal. Promoter menjelaskan jaminan dari pengilang selama 1 tahun, manakala pihak SenHeng pula akan extra 1 years warranty jika kami bersetuju membayar sebanyak RM12 sebagai servis tambahan.

Nak jadi cerita, baru-baru ini peti ais nie... dah buat hal. Belum pun sampai 2 tahun, peti ais tu dah ada masalah. Ngeee!... Terperasan, apasal peti ais nie sekejap sejuk sekejap tak sejuk. Barang yang ada kat dalam peti ais seolah-olah macam simpan kat luar peti ais jer!... baik takyah pakai peti ais.

Teringat yang peti ais nie masih dalam jaminan extra, jadi kami pun hubungi SenHeng Sri Gombak dimana tempat yang kami beli dulu untuk dia periksa. Masa kontek tu sebelum raya cina baru ni. Dia janji akan settlekan masalah tu dalam 1 minggu selepas laporan dibuat.

Haram!..., sampai sekarang "barua" dari SenHeng tu tak muncul-muncul untuk tengokkan apa masalah peti ais tu... Ooo... masa belum beli, beria-ia kamu kempen suruh tambah tempoh masa jaminan. Tapi sekarang bila dah berlaku masalah pada peralatan yang dibeli, kamu nak buat dono pulak!... Memang celaka betul, pengurus kedai tu yang kendalikan kedai syarikat SenHeng tu...

Mulai dari sekarang, kami nak jalankan kempen "boikot barangan dari Syarikat SenHeng".

Komen: Gua tak campur beb!...

Tiada ulasan: