Jumaat, 17 Disember 2010

PILIHANRAYA LAGI!... ADUN TENANG MENINGGAL

Al-Fatihah. ADUN Tenang, Johor, YB Dato’ Sulaiman Taha meninggal dunia jam 12.02am sebentar tadi.Dan pilihanraya kecil bakal berlaku di Adun Tenang, kawasan Labis, Johor.

Beliau sebelum ini telah dirawat di Hospital Ampang Puteri di Kuala Lumpur kerana penyakit kencing manis yang dihidapinya. Beliau bagaimana pun di katakan berada dalam keadaan stabil selepas menerima rawatan. Sebelum ini, Sulaiman dimasukkan ke Hospital Segamat kerana mengadu tidak sihat.

Pada 24 November lalu, beliau dipindahkan ke hospital swasta terbabit untuk rawatan lanjut. Tenang dilihat sebagai kubu kuat UMNO dan pada pilihan raya umum 2008, YB Dato’ Sulaiman Taha mengalahkan lawannya, Mohd Saim Siran dari PAS dengan kelebihan 2,492 undi.

Menurut perangkaan Suruhanjaya Pilihan Raya 2008, Tenang mempunyai 49.66 peratus pengundi Melayu, manakala Cina 38.13 peratus, India 12.11 peratus dan bangsa-bangsa lain 0.10 peratus. Allahyarham adalah merupakan Ketua UMNO Bahagian Labis, meninggalkan tujuh orang anak dan isteri, Hajjah Seri Noraini Yaakop. Al-fatihah buat roh Allahyarham.

1 ulasan:

otaklunyai berkata...

Alhamdullah!!!! Kurang seekor mahkluk perosak bangsa dan agama... harap2 lepas ni rakyat sedar dimana Agama dan Bangsa mereka...