Rabu, 15 Disember 2010

Laporan WikiLeaks - 360' Untuk UMNO-BN

Sebelun ini bukan main suka pemimpin dan pencacai UMNO-BN bilamana pendedahan laman web WikiLeaks terhadap tuduhan Anwar terlibat dengan kes liwat. Hari-hari media pencacai UMNO jadikan laman web WikiLeaks sebagai kitab rujukan yang sah.

Hari ini UMNO-BN marahkan pula laman web tersebut yang sebelumnya puji melantun-lantun sampai tingkat 100. Apa punya haprak. Bila WikiLeaks pusing 360' dan kaitkan pula Najib terlibat dengan skandal pembunuhan Altantuya. Mengelabahlah puak-puak menteri dan pencacai UMNO dok cari idea macamana nak cari alasan tuduhan tu tak berasas.


Pembunuhan Altantuya: PM dicabar kemuka bukti

Datuk Seri Najib Razak cuba mempertahankan kerajaan BN yang dipimpinnya daripada tumbang kerana bimbang didakwa di mahkamah, terutamanya berhubung dakwaan skandal pembabitan pembunuhan perempuan Mongolia, Altantuya Shaaribuu seperti yang didedahkan dalam laman WikiLeaks, kata Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sehubungan itu, Anwar yang juga Ketua Pembangkang mempersoalkan media arus perdana yang sengaja "memadam" menyiarkan dakwaan skandal berkenaan seperti yang didedahkan oleh WikiLeaks.

"Sebab apa Najib mahu mempertahankan Putrajaya (kerana) takut didakwa (di mahkamah) kemudian hari... Mengapa media padam perkara (dakwaan) ini (daripada disiarkan)," katanya ketika menyampaikan ceramah di tapak pasar malam Taman Melati di Wangsa Maju malam semalam. Selanjutnya

Tiada ulasan: