Selasa, 30 Ogos 2011

PAGI-PAGI RAYA LAGI UTUSAN SYAITAN DAN ANUAR SHAARI DAH DAPAT UCAPAN "BANGANG"

Chegu Bard didesak buat akuan bersumpah

KUALA LUMPUR 29 Ogos - Bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari hari ini mendesak Badrul Hisham Shaharin membuat kenyataan bersumpah berhubung isu cincin bernilai AS$24 juta (RM72 juta) jika masih berdegil enggan membuat laporan polis.

Kata Anuar, sekiranya bekas calon Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) itu tidak mahu berbuat demikian, maka Badrul Hisham yang juga dikenali sebagai Chegu Bard harus membuat laporan polis.

"Chegu Bard juga perlu memberi laporan penuh kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung isu tersebut.

"Jika Badrul Hisham tidak mahu membuat kenyataan bersumpah dan tidak mahu membuat laporan polis ke atas isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, maka beliau telah bertindak sama seperti Ketua Pembangkang (Datuk Seri Anwar Ibrahim)," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Badrul Hisham sebelum ini telah dicabar oleh pelbagai pihak supaya membuat laporan polis ke atas isteri Perdana Menteri berhubung dakwaan pembelian sebentuk cincin bernilai RM72 juta.

Anuar seterusnya yakin bahawa Chegu Bard tidak berani membuat kenyataan bersumpah kerana beliau tahu cincin yang dimaksudkan itu telah dipesan oleh bakal besan Perdana Menteri, Maria Nazabayev.

Komen: Apa punya bodo la... wartawan Utusan Syaitan nie!... termasuk Anuar Shaari yang buta hati. Kedua-dua makhluk tuhan paling bodo nie rupa-rupanya tak ikuti perkembangan tentang isu cincin Rosmah. Chegubard dah pun buat laporan pada SPRM pada 13 Julai yang lalu. Apa punya tur... Utusan Syaitan dan Anuar Shaari. Dah masuk bulan Ogos, baru puak-puak nie nak cabar. Bengong... tak habis-habis. Baca kat bawah ni...

SAMM tampil buat laporan SPRM isu belian RM24.4 j

KENYATAAN MEDIA
SOLIDARITI ANAK MUDA MALAYSIA

13 JULAI 2011

DESAK SPRM SIASAT DAN TAMPIL MENYATAKAN HASIL SIASATAN

Hari ini kami telah tampil mewakili gerakan anak muda Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) untuk membuat satu laporan rasmi kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai beberapa bukti mengaitkan Rosmah Bin Mansur dengan kemasukan belian bernilai RM 24.4 j tanpa cukai.

Menurut maklumat yang kami perolehi pada 16 April 2011 yang lalu satu unit belian “Natural Fancy Gray Cushion Cut Diamond” telah dibawa masuk melalui KLIA dan nilai yang diistiharkan bagi belian itu ialah RM 24,458,400.00. Belian itu di beli (eksport) dengan sebuah syarikat Jacob & co yang berpengkalan di New York.Melalui carian dan padanan,banyak gambar membuktikan Rosmah sememangnya pengguna barang perhiasan Jacob & co. Ia dibawa masuk ke Malaysia menggunakan menggunakan nama Jeremy Beh Sin Tee tetapi sebaliknya nama “H.E Datin Seri Paduka Rosmah Mansor” turut tertera dalam ruangan penerima.

Dalam beberapa bukti yang disertakan jelas tertera perbagai data seperti nama syarikat agen yang membawa masuk serta kakitangan yang terbabit membuat pengistiharan, No. borang kastam, no. pernerbangan dan seumpamanya yang hampir mustahil untuk dipalsukan.

Maka SAMM mendesak agar SPRM mengadakan siasatan secara telus dan tampil untuk menyatakan hasil siasatannya.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

memang bodoh bangang anuar sahaari dan juak umno porno tak suka memembaca cuma ikut suka hati ajr.

Utusex berkata...

Chegubard dah buat laporan SPRM pada 13 Julai lagi tapi puak2 munafikin nie ingat hari ini bari 29 Jun kot!...

BZ berkata...

Ternyata sesiapa yang masuk UMNO
akan jadi bengong,bebal,bahlol,
bodoh,tolol,lembu,stupid,goblok,
dan S.O.B.Akal akan diletakkan
dikepala lutut.Sanggup dilembukan.