Rabu, 21 Julai 2010

KECURIAN KABEL PUNCA TAK UPDATE BLOG


Apa yang boleh aku katakan lagi... dengan sedihnya aku tak dapat update blog nie! Sehinggalah hari ini baru boleh menulis semula. Itu pun terpaksa gunakan perkhidmatan Maxis berukband berkelajuan sederhana iaitu 1.5 Gb. Lembab lebih kurang Streamyx jugak.

Nak tahu kisahnya. Ianya hanya disedari pada petang 13 Julai lalu. Patutlah... sampai kesudah streamyx aku tak boleh nak connection langsung. Asyik failed jer!...

Aku cuba telefon TM, untuk bertanyakan apa masalahnya tentang talian perkhidmatan mereka. Mereka berjanji untuk menyelesaikannya dalam masa 24 jam. Aku akur dengan janji TM.

Selang beberapa hari, talian masih tiada nada (senyap). Diberitakan, talian kabel telah dicuri di dalam sesalur telefon dalam bangunan kediaman. Maknanya, telefon tetap ada dan hidup tapi tak boleh pakai...Adoyai!... Sampai bilakah perkara ini akan berlaku?

Aku masih tak puas hati. Pagi tadi sekali lagi aku hubungi TM bertanyakan macam mana cara penyelesaiannya. TM maklumkan, mereka telah buat pemeriksaan bahawa kehilangan kabel adalah tanggungjawap pihak pengurusan bangunan kerana kabel yang dicuri selepas DB kepunyaan TM.

Ada kawasan yang TM pergi pasang semula kabel namun tidak sampai seminggu, kabel tersebut dicuri lagi. Kasihan juga pihak TM.

Aku tak salahkan TM 100% di atas kesulitan ini kerana bukan mereka yang salah tapi berpunca dari manusia pencuri yang tidak tahu halal dan haram. Tunggulah kamu di akhirat esok... ramai manusia kamu kena jumpa minta maaf termasuklah aku. Aku cadangkan kabel telefon tu dijadikan macam kabel elektrik yang bervoltan tinggi. Kalau dipotong jer...terus kena karan dan terus jadi abu... Fuhhh... , ada ker macam tu?.

Tiada ulasan: