Sabtu, 3 November 2012

TERBAIK DARI LADANG - HASRAT JADIKAN NAJIB SEBAGAI KETUA PEMBANGKANG DI PARLIMEN SIA-SIA

Hasrat Pakatan Rakyat mahu menjadikan Najib Razak sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen selepas PRU13 nampaknya mungkin sia-sia. 

Ini kerana Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkemungkinan akan bertanding di kerusi Parlimen Pekan pada PRU13. 

Mana mungkin Najib diangkat sebagai ketua pembangkang oleh parti komponen BN jika  Najib bakal menerima kekalahan apabila berhadapan dengan Persiden PAS.

Jika benar berita ini, kita sambut baik kerana ianya adalah pertandingan diantara Presiden PAS dengan Presiden Umno. Bagaimanapun, adakah Najib sedia menerima segala keputusan dengan tenang terutama jika Najib kalah di kerusi parlimen sendiri.

Rata-rata orang Pekan sendiri pun dah menyampah dengan Najib, cuma Najib saja yang perasaan.

Umum mengetahui, Najib pernah menghadapi pengalaman trauma pada tahun 1999. Ketika kemuncak tsunami politik dikalangan orang melayu, beliau hampir tersungkur di tempat sendiri dimana hanya menang majoriti 241 undi sahaja.

Kemenangan 241 undi yang dimiliki oleh Najib kabarnya adalah dari Peti Undi Pos yang baru sampai entah dari mana ceruk rantau agaknya. Peti Undi baru itu telah memenangkan Najib yang sebelumnya hampir diisytiharkan kalah di Pekan.

Adakah Najib sudah bersedia???  

Tiada ulasan: